Liigu sisu juurde

Tallinn rajab järgmise kolme aastaga viis uut kergliikluskoridori ja neli tunnelit

Tartu maanteele rajatavate tunnelite eskiis. Foto: Tallinna Strateegiakeskus

Lähima kolme aasta jooksul ehitatakse Tallinnas kuni viis uut jalakäijatele ja ratturitele mõeldud raudteeläbipääsu.

Tallinna abilinnapea Vladimir Sveti hinnangul on linna jalakäijate- ja rattataristu oluliseks kitsaskohaks on kujunenud raudtee, mis poolitab linnaosasid ja asumeid.

Telli uudiskiri ja saadame sulle kord nädalas ülevaate Ehituslehe olulisematest lugudest.

Palun sisesta korrektne e-posti aadress

“Kui tahame motiveerida inimesi rohkem säästvalt liikuma, peame looma neile mugavamad ühendused. Seetõttu pöörame aina rohkem tähelepanu tänavaruumiga samas tasapinnas olevate tunnelite rajamisele raudtee muldkehandisse – Tondil, Paldiski maanteel, Endla tänaval ja Tartu maanteel,” selgitas Svet.

Praegu on käimas Tondi eritasandilise ristmiku ehitustööd, mille raames luuakse ka jalakäijate- ja rattateed, mis hakkavad olema Tondi tänavaga samas tasapinnas. Raudtee hakkab kulgema muudest liiklejatest kõrgemal. Ehitustööd on plaanid lõpetada käesoleva aasta lõpuks.

Paldiski maanteele kergliiklustunneli rajamiseks on sõlmitud leping. Tunneli ehitustööd algavad lähikuudel. Tegemist on olulise trajektooriga, mis ühendab tulevikus Tehnika tänavale ehitatava rattatee Paldiski maanteele rajatavate kõnni- ja rattateedega, mida hakatakse välja arendama Hipodroomi ristmiku ümberehituse käigus.

Kristiine keskuse juurde kavandatava ühistranspordi sõlmjaama loomise esimese etapina rajatakse Endla tänava mõlemale poolele kergliiklejate jaoks raudteealused läbipääsud. Projektid tunnelite rajamiseks on valmis, Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet kuulutab peatselt välja hanke ehitaja leidmiseks.

Ühtlasi plaanib linn luua uued kergliiklustunnelid Tartu maanteele, sidumaks paremini omavahel Ülemiste piirkonda kesklinnaga. Projekt kahe tunneli ja Tartu maantee ületamiseks mõeldud silla rajamiseks on valmis, esimeses etapis plaanitakse rajada Ülemiste keskuse poole jääv tunnel (eskiis manuses, autorid: Arhitektuuripraksis PART, arhitektid Siim Tuksam ja Sille Pihlak).

Endla ja Tartu maanteel raudtee kehandisse planeeritud tunnelite rajamiseks plaanitakse kasutada Euroopa Liidu säästva linnalise liikuvuse meetme.

Toimetaja valik

Avaleht Kõik lood

Suured lood

Kõik suured lood

Kui su tooteid või teenuseid kasutatakse ehitusobjektidel või sõltub nende müük objektide valmimisprotsessist, siis on meie andmebaas sulle oluliseks tööriistaks ettevõtte käibe kasvatamisel.

Proovitellimus annab täieliku ligipääsu. Krediitkaarti pole vaja.

Palun sisesta eesnimi
Palun sisesta perenimi
Palun sisesta ettevõtte nimi
E-posti aadress ei ole korrektne
Telefoninumber ei ole korrektne
Kirjuta vastus läbivalt väiketähtedega

Kampaania tingimused. Tutvumistellimuse saad vormistada, kui sa pole enne Ehitusbörsi kasutanud. Registreerimisel kasuta ettevõtte domeeniga e-posti aadressi. Kui ettevõte ei kasuta oma domeeniga e-posti aadresse, siis saad tellimuse vormistada äriregistris kirjas oleva ettevõtte ametliku kontaktaadressiga.

Saa täielik ligipääs Ehituslehele

  • Ehitus-, kinnisvara- ja arhitektuurivaldkonna analüüsid ja arvamuslood.
  • Uurivad artiklid, mis avavad vaidluste ja pankrottide taustu.
  • Igapäevane uudistevoog: kogu valdkonna info ühest kohast.

Hind kehtib kolm kuud, misjärel jätkub tellimus automaatselt hinnaga 11.99 kuus. Tellimuse saad alati katkestada. Kõik tellimisvõimalused leiad siit lehelt.