Tallinn vaatab üle reklaamimaksu erandid ja kohendab nõudeid välireklaamile

Tallinn kavatseb kaotada aegunud maksuerandid ja lõpetada teatud reklaamide maksuvabastuse, samuti nügitakse volikogule saadetud määrusega välireklaame üle minema keskkonnasõbralikumatele materjalidele.
Plaanis on ära kaotada mitmed sisulise põhjenduseta maksuvabastused. Edaspidi ei jää maksust vabaks näiteks linna enda sihtasutuste reklaamid, samuti reklaam sularahaautomaatide ekraanidel, kaubanduslikul inventaril ning ehitusaedadel. Samuti kaob maksuerand fraasile “Welcome to ESTonia”, mille kasutamine lõppes aastaid tagasi.
Telli uudiskiri ja saadame sulle kord nädalas ülevaate Ehituslehe olulisematest lugudest.
Täiendavalt käsitletakse reklaamina ettevõtja krundil lehvivaid kaubamärgiga lippe.
Olulise keskkonna- ja tervisealase sammuna keelustatakse alates 1. jaanuarist 2026 polüvinüülkloriidi (PVC) kasutamine välireklaamipindade materjalides. PVC on tuntud oma kahjulike omaduste poolest – see laguneb looduses aeglaselt, eraldab toksilisi ühendeid ning ei sobi ringlussevõtuks ega ohutuks põletamiseks. Otsus suunab reklaamivaldkonna üle minema keskkonnasõbralikumatele alternatiividele, nagu polüetüleen (PE) ja polüpropüleen (PP), mida mitmed trükikojad juba kasutavad.
Maksuerandite kaasajastamine toob juurde maksutulu, prognoosi järgi laekuks linna eelarvesse täiendavat reklaamimaksutulu 70 000 kuni 120 000 eurot aastas.
Uue korra üks olulisemaid muudatusi puudutab reklaamimaksu soodustuste süsteemi: kui seni tuli ettevõtjatel soodustuste saamiseks esitada eraldi taotlus koos toetava dokumentatsiooniga, siis edaspidi rakenduvad soodustused automaatselt.
Määrus saadeti kinnitamiseks Tallinna linnavolikogule. Ettevõtjatele antakse muudatustega kohanemiseks piisav ajavaru – uus kord hakkab kehtima alates 1. jaanuarist 2027.