Elamumess 2025 ületas kõiki ootusi: 10 000 külastajat ja 3,3 miljonit sisu vaatamist seadsid Eesti messikultuurile uue lati

Eesti esimene Elamumess, mis toimus 4.–15. juunini Jõelähtmel EGCC golfikülas, osutus erakordselt edukaks. Messi külastas üle 10 000 inimese, mis ületas nii korraldajate algse sihi kui seadis ka uue lati Eesti messikultuurile.
Ühtekokku loodi ja jagati messi kohta ka rohkem kui 1300 originaalset sisuühikut – alates sotsiaalmeediapostitustest ja videotest kuni artiklite ja podcast‘ideni, mis kogusid kokku üle 3,3 miljoni vaatamise.
Telli uudiskiri ja saadame sulle kord nädalas ülevaate Ehituslehe olulisematest lugudest.
Tugeva usaldusliku aluse Elamumessile pani projekti eestvedaja Mait Schmidt, kes tõi endaga kaasa selge visiooni, väsimatu töötahte ja siira entusiasmi. Ka Schmidti isiklik lugu ja kohalolu olid sotsiaalmeedia sisu keskmes ning just see puudutas inimesi.

“Elamumessi eesmärk oli tutvustada tulevikukodusid reaalses keskkonnas ning tuua külastajad otse ehitatud majadesse, arhitektide ja sisekujundajate loodud ruumidesse,” sõnas Schmidt. “Tänane tulemus näitab, et Eestis on huvi kvaliteetse elukeskkonna vastu suurem kui kunagi varem.”
Elamumessi edu võti: visioon, nähtavus ja koostöö
Messi turundus- ja kommunikatsioonipartneri Olesija Saue sõnul sai Elamumess kiiresti nähtavaks tänu tugevale sisuloomele ja siirale sõnumile: “Juba esimestest postitustest oli näha, et inimestele läheb korda mitte ainult see, mida me teeme, vaid miks me seda teeme. Elamumessist sai kiiresti sündmus, millest mitte keegi ei tahtnud ilma jääda.”
1325 ainulaadset sisuühikut sündisid koostöös mitmekümne partneriga, kelle hulka kuulusid nii arendajad, arhitektid, sisekujundajad kui tootjad, kes jagasid oma sotsiaalmeedias vahetuid muljeid ja kogemusi Elamumessilt. Tugev ristturundus ja kogukondlik lähenemine lõid usaldusväärse nähtavuse ja elava arutelu, milles osalesid ka messikülastajad.

Eestis on ruumi suurelt mõtlemiseks
Elamumess 2025 käigus näidati kümmet valmis ehitatud maja, kus külastajad said kogeda reaalseid elukeskkondi, kohtuda projektide loojatega, tutvuda kaasaegsete materjalide ja lahendustega, kuulata arhitektide mõtteid ning kogeda, milline võiks olla tulevikukodu. Messi jooksul valiti külastajate hääletuse teel välja ka rahva lemmik maja, milleks osutus Nord Homesi näidismaja #3.
Mait Schmidti sõnul oli tegemist millegi palju enama kui tavapärase messiprojektiga. “Elamumess on meie kõigi ühine teekond, mitte lihtsalt projekt. See tõestas, et suured ideed ja koostöövalmidus toovad Eestis tõelisi tulemusi. Külastajate arv, mis esialgu tundus utoopiline, sai Elamumessil reaalsuseks. Kahe aasta pärast teeme uuesti ja veel paremini.”