Omanik plaanib Järvele kuni 14-korruseliste hoonetega uusarendust
Kinnisvara haldamisega tegelev Mave Varahalduse Osaühing algatas planeeringu, mille eesmärk on analüüsida ettevõttele Tallinnas Järve piirkonnas kuuluvate kinnistute hoonestamise võimalusi.
Hoonestuseskiisis on tehtud ettepanek moodustada raudtee ja Pärnu maantee vahelisele planeeritavale alale kolm mitme sihtotstarbega kinnistut, kuhu on kavandatud kuni 14-korruselised hooned. Hoonete kavandamisel on lähtutud eesmärgist luua kolme kinnistu hoonestamisel hästi toimiv ruumilahendus, kus kõigi hoonete tänavatasandile planeeritavad äri- ja teenindusruumid loovad aktiivse, valgusküllase ja haljastatud väliskeskkonna.
Telli uudiskiri ja saadame sulle kord nädalas ülevaate Ehituslehe olulisematest lugudest.
Ettepaneku kohaselt on kinnistute kasutamise ja koostoimimise lahendused kavandatud selliselt, et need võimaldaksid luua atraktiivse ruumikeskkonna, kus nii ärid, bürood, teenindus-, toitlustus- ja tootmisettevõtted ja korterid ning sotsiaalasutused moodustaksid üksteist toetava ning täiendava välis- kui siseruumi.
Hoonestuse paigutuses ja korruselisuse kavandamisel on arvestatud sellega, et tuleb lahendada ka lähialal kulgeva raudteega kaasneva müra probleem.
Hoonestuseskiisis on tehtud ettepanek pikendada raudtee äärde kavandatud sõiduteed kuni Pärnu mnt 162/1 kinnistuni, samuti on kavandatud võimalus jalakäijate- ja ratturite läbipääsuks raudtee alt. Tänavavõrgu arendamiseks on ette nähtud planeeritava ala edelaküljel võimalus raudteeäärse tänava ühendamiseks Pärnu maanteega.
Autoga juurdepääs on planeeritud kinnistutele kavandatud Reketi tänavalt ja piki raudteed kavandatud sõiduteelt. Hoonete sissepääsu juurde tänavale on ette nähtud 2- le autole parkimistaskud, mida eraldavad piki tänavaid istutatud puud. Parkimine on planeeritud hoonete maa-alustele korrustele, Alale on kavandatud kuni 239 parkimiskohta.
Jalakäijate juurdepääsuks on kõigile tänavatele kavandatud kõnnitee ning tähelepanu on pööratud hoonete vahel mugava jalakäijate ühenduse loomiseks. Jalakäijate alad on seotud planeeritud puiesteede ja rohealadega üheks tervikuks.
Kõigile kruntidele on hoonete mahus sissepääsude juurde ette nähtud jalgrataste parkimine.
Planeeringuala haljastuse põhimõte lähtub järgmistest printsiipidest: – kõigil tänavatel ja juurdepääsuteedel tuleb kavandada vähemalt ühepoolne puuderida, mis moodustab visuaalse allee, kusjuures puude vahele võib vajadusel kavandada parkimiskohad lühiajaliseks peatumiseks. Planeeringu madalamad hooned ja või hooneosad saavad ka katusehaljastuse.