Liigu sisu juurde

Tallinn plaanib viie aastaga rajada trammiteed ka Liivalaia tänavale ja Pelguranda

Tallinna uute trammiteede ehitus algab praeguste plaanide kohaselt 2026. aastal. Foto: Sander Ilvest / Postimees / Scanpix

Tallinna linn soovib järgmised uued trammiteed rajada Liivalaia tänavale ning piki Putukaväila serva Pelguranda. Sel nädalal saatis linnavalitsus kliimaministeeriumile ettepaneku Euroopa Liidu rahastuse saamiseks pealinna trammiteede võrgu laiendamiseks. Kokku kavandatakse uusi rööbasteid kolme kilomeetri ulatuses.

Liivalaia ja Pelguranna tramme hakkaks potentsiaalselt kasutama kuni 45 000 inimest päevas, kellest umbes 13 000 võiksid olla uued ühistranspordikasutajad.

Telli uudiskiri ja saadame sulle kord nädalas ülevaate Ehituslehe olulisematest lugudest.

Palun sisesta korrektne e-posti aadress

Linnaplaneerimise valdkonna abilinnapea Madle Lippus toonitas, et lisaks liikuvuse edendamisele on eesmärk tõsta ka kavandatava linnaruumi kvaliteeti.

“Liivalaia tänava trammiteega luuakse sinna uus ja ammu oodatud läbiv ühistranspordikoridor, millega muutuvad seal asuvad teenused ja töökohad senisest oluliselt lihtsamini juurdepääsetavateks,” märkis Lippus.

“Eraldi ühistranspordikoridori rajamine vabastab ka ruumi tänava ruumilahenduse uuesti läbimõtestamiseks. Pelguranna asum on aga Põhja-Tallinna kõige suurema elanike arvuga ja kompaktseim piirkond, mille liikuvusprobleeme suure veovõimega trammi toomine olulisel määral lahendab,” lisas ta.

Liivalaia tänavale planeeritud rööbastee laiendab trammiteede võrku südalinnas, suurendades selle töökindlust rikete korral ja võimaldades tulevikus uute liinide lisamist ja trammivõrgu laiendamist. Esimeses etapis luuakse ühendus Pärnu maantee ja Tartu maantee trammiteede vahele. Teises etapis on plaan pikendada trammiteed Suur-Ameerika tänavat mööda Kristiine keskuseni, kus on kavas järk-järgult välja arendada Lilleküla ühistranspordi sõlmjaam.

Pelguranna trammitee hakkaks osaliselt kulgema piki Putukaväila serva, kuid lõplik trassivalik selle liini lõpuosas on veel täpsustamisel ja selgub lähikuudel.

Kui kliimaministeerium nimetab Tallinna ettepanekud Euroopa regionaalarengufondi investeeringute nimekirja, alustatakse elanike kaasamise ja projekteerimistingimuste menetlemisega juba sel aastal. Seejärel algaks projekteerimine, mis võtab aega 1,5-2 aastat. Uute trammiteede ehitus võiks alata 2026. aastal.

Kahe trammitee ehituse maksumus on kokku ligi 52,8 miljonit eurot, millest 70% tuleks välisrahastusest ja 30% Tallinna omafinantseeringust. Välisrahastusega projekti vahendite kasutamise lõpptähtaeg on oktoobris 2029.

Toimetaja valik

Avaleht Kõik lood

Suured lood

Kõik suured lood

Kui su tooteid või teenuseid kasutatakse ehitusobjektidel või sõltub nende müük objektide valmimisprotsessist, siis on meie andmebaas sulle oluliseks tööriistaks ettevõtte käibe kasvatamisel.

Proovitellimus annab täieliku ligipääsu. Krediitkaarti pole vaja.

Palun sisesta eesnimi
Palun sisesta perenimi
Palun sisesta ettevõtte nimi
E-posti aadress ei ole korrektne
Telefoninumber ei ole korrektne
Kirjuta vastus läbivalt väiketähtedega

Kampaania tingimused. Tutvumistellimuse saad vormistada, kui sa pole enne Ehitusbörsi kasutanud. Registreerimisel kasuta ettevõtte domeeniga e-posti aadressi. Kui ettevõte ei kasuta oma domeeniga e-posti aadresse, siis saad tellimuse vormistada äriregistris kirjas oleva ettevõtte ametliku kontaktaadressiga.

Saa täielik ligipääs Ehituslehele

  • Ehitus-, kinnisvara- ja arhitektuurivaldkonna analüüsid ja arvamuslood.
  • Uurivad artiklid, mis avavad vaidluste ja pankrottide taustu.
  • Igapäevane uudistevoog: kogu valdkonna info ühest kohast.

Hind kehtib kolm kuud, misjärel jätkub tellimus automaatselt hinnaga 11.99 kuus. Tellimuse saad alati katkestada. Kõik tellimisvõimalused leiad siit lehelt.