Tallinna Sadam otsib koostööpartnereid Muuga sadama vabade alade väljaarendamiseks
Tallinna Sadam on käivitanud otsingu uute koostööpartnerite leidmiseks Muuga sadama idaosas asuvate vabade alade väljaarendamiseks. Pakkumisel on üle 7,6 ha maad.
Tallinna Sadama kommertsjuht Margus Vihman rääkis, et üha enam ettevõtteid on võtnud eesmärgiks oma tegevuse keskkonnajalajälje vähendamise ja suuresti eeldab see keskkonnasõbralikematele energiakandjatele üleminekut.
Telli uudiskiri ja saadame sulle kord nädalas ülevaate Ehituslehe olulisematest lugudest.
“Pole kahtlust, et nõudlus fossiilsetele kütuste asendamiseks keskkonnasõralikemate alternatiividega ei puuduta mitte ainult laevandust, vaid kogu transpordisektorit,” ütles Vihman. “Seetõttu oleme eelkõige huvitatud leidmaks partnerit, kes rajaks Muuga sadamasse keskkonnasõbralike kütuste laadimis-, käitlemis- ja hoiustamiskompleksi.”
Samas ei välista Tallinna Sadam Vihmani sõnul ka seda, et konkreetsele alale tekib mõni muu tootmis- või logistikakompleks.
Muuga sadama idaosas asuv arendatav ala on 76 274 m2 suurune, kuid seda on võimalik laiendada mere arvelt veel kuni 67 978 m2 võrra. Alal on juurdepääs 198 m pikkusele ja 10,8 m sügavusele kaile. Arendatava maa-ala kohta on Jõelähtme Vallavalitsuse korraldusega kehtestatud detailpalneering, millega on planeeringuala jaotatud neljaks krundiks.
“Kehtiva detailplaneeringu järgi on ühele kruntidest määratud ehitusõigus veeldatud loodusliku maagaasi (LNG) terminali jaoks. Kuid juhul, kui see ei ole võimalik või vajalik, võib krunti kasutada mõne muu kütuseterminali või tootmismaana, kus on võimalik rajada ladusid, tootmishooneid või muud vajalikku,” selgitas Vihman.
Tallinna Sadam ootab, et potentsiaalne huviline esitaks oma arendusidee hiljemalt 31. maiks 2024 kirjeldades oma nägemust alade kasutusest, kaubamahtudest, investeeringu suurusest, ajakavast ning projekti omanikest või investoritest.
Muuga sadam on Eesti suurim kaubasadam, mis pakub mitmekülgseid eeliseid potentsiaalsetele koostööpartneritele. Sadamas on kvaliteetne infrastruktuur, tihedad laevaühendused Skandinaavia ja Lääne-Euroopaga, raudtee- ja maanteeühendused lähiriikidega ning arendamisel Rail Baltica kaubajaam.