Liigu sisu juurde

Taristuettevõte Verston alustab Rail Baltica Alu ja Juula maanteeviadukti ehitamist Raplamaal

Alu viadukt.Foto: Järelpinge Inseneribüroo

Teedeehitus- ja korrashoiu ettevõte Verston alustab koostöös Järelpinge Inseneribürooga märtsis Rail Baltica Juula ja Alu maanteeviadukti ning Kodila raudteerajatise ehitamist Raplamaal.

“Rail Baltica raudteetrass hakkab kulgema Rapla-Järvakandi-Kergu ja Rapla-Varbola tee alt läbi,” rääkis Verstoni projektijuht Andro Aavik. “Selle jaoks rajatakse nende ristumiskohtadesse viaduktid, tehnosüsteemid ja mahasõidud ning ehitatakse ümber maaparandussüsteemid. Ehitame ka loomatunneli, et metsloomad saaksid sealkandis liikuda turvaliselt ning segamatult ühele ja teisele poole raudteed.”

Telli uudiskiri ja saadame sulle kord nädalas ülevaate Ehituslehe olulisematest lugudest.

Palun sisesta korrektne e-posti aadress

Teede asukoht jääb samaks, kuid raudteetrassi ületamiseks muutub nende kõrgus. Alu ja Juula viaduktid on ligikaudu saja meetri pikkused ning mõlemal teelõigul hõlmab nende ehitus umbes ühe kilomeetri pikkust ala. Alu maanteeviadukt jääb mööda tulevast raudteed minnes Juula viaduktist 5,5 kilomeetri kaugusele, kus raudteetrass ristub Rapla-Varbola maanteega. Mõlema viadukti ehitusala jääb põldude ja metsa vahele. Kodila raudteerajatis ehitatakse loomade liikumiseks umbes 400 meetrit Rapla-Varbola maantee ja Rail Baltica raudteetrassi ristumiskohast põhja suunas, ületades seal Kodila jõge.

Juula viadukt.Foto: Järelpinge Inseneribüroo
Kodila raudteerajatis.Foto: Järelpinge Inseneribüroo

Aaviku sõnul tegutsetakse selle nimel, et Alu ja Juula maanteeviaduktid valmiksid üheksa kuuga ehk tänavuse aasta detsembriks. Riigihankelepingu järgi on nende valmimise tähtaeg 2025. aasta september. Nii Alu kui Juula viadukti ehitamist alustatakse märtsis, mille tõttu piiratakse antud teelõikudel sõidukite kiirust. Märtsis algab ka Kodila raudteerajatise ehitus ja selle valmimistähtaeg on 31. oktoober.

Ehitiste kogumaksumus on 10,2 miljonit eurot

Alu maanteeviadukti ja Kodila raudteerajatise ehituse kogumaksumus on 5,1 miljonit, Juula viadukti maksumus samuti ligi 5,1 miljonit eurot. Nende ehitamiseks tegid ühispakkumise Verston ja Järelpinge Inseneribüroo. Tööde tellija on Transpordiamet ja finantseerija Rail Baltic Estonia. Verstoni jaoks on see vastavalt teine ja kolmas Rail Baltica projekt. Eelmise aasta detsembris alustati Rae vallas Rail Baltica Põrguvälja tee maanteeviadukti ehitamist. Tänavu veebruaris sõlmis Verston ja Järelpinge Inseneribüroo ehituslepingu Rail Baltica põhitrassi ehitamiseks Kohila ja Rapla vallas.

2010. aastal tegevust alustanud Verston on tee-ehituse ja  korrashoiu täisteenust pakkuv ettevõte. Firma on seadnud eesmärgi saada maailma kõige keskkonnasäästlikumaks taristuettevõtteks.

Ettevõte on koos partneritega ehitanud näiteks Reidi tee Tallinnas, kommunismiohvrite memoriaali taristu, Saarde tuulepargi teedetaristu ning Tallinna ja Ämari lennujaama laiendused, asfalteerinud Tartu maantee Kose-Võõbu ja Võõbu-Mäo neljarealised lõigud. Suurematest objektidest on praegu töös Sopi-Tootsi tuulepargi teedetaristu rajamine ja Pärnu-Uulu neljarealise teelõigu ehitus. Ettevõte annab tööd ligi 330 inimesele. Oma tegevusvaldkonnas on Verston esimene ehitusettevõte, kes liitus Rohetiigriga.

Toimetaja valik

Avaleht Kõik lood

Suured lood

Kõik suured lood

Saa täielik ligipääs Ehituslehele

  • Ehitus-, kinnisvara- ja arhitektuurivaldkonna analüüsid ja arvamuslood.
  • Uurivad artiklid, mis avavad vaidluste ja pankrottide taustu.
  • Igapäevane uudistevoog: kogu valdkonna info ühest kohast.

Hind kehtib kolm kuud, misjärel jätkub tellimus automaatselt hinnaga 11.99 kuus. Tellimuse saad alati katkestada. Kõik tellimisvõimalused leiad siit lehelt.