Transpordiamet sõlmis INF Infraga Eesti esimese alliansshanke lepingu
Transpordiamet teatas, et sõlmis Infortari ettevõtete gruppi kuuluv INF Infraga lepingu Pärnu linnas asuva Sindi-Lodja silla projekteerimiseks ja ehitamiseks. Esmakordselt Eestis on planeeritud töid teostada Soomes levinud allianssmudelit kasutades.
Alliansshanke põhiliseks erisuseks, võrreldes traditsiooniliste ehitushangetega, on lepingu täitmiseks vajalike osapoolte varasem valimine, kaasamine, ühine leping, projektiorganisatsioon, otsuste langetamine, äriloogika ning riskide ja kasude jagamine tellijaga. Tegemist on uudse ja põhjaliku hanke meetodiga, kus kõigis etappides tehakse igapäevaselt ühiselt tööd projekti parima realiseerimise nimel.
Telli uudiskiri ja saadame sulle kord nädalas ülevaate Ehituslehe olulisematest lugudest.
“Põhjamaade näitel on taolised hanked suureks ehitussektori innovatsiooni ja efektiivsuse kasvu katalüsaatoriks,” ütles Transpordiameti ida osakonna juhataja Anti Palmi. “Sindi-Lodja silla projekt on taolise hankemudeli katsetamiseks ideaalne, kuna kõik lahendused saame välja töötada koos välja valitud partneritega.”
Alliansshanke tulemusena on Sindi-Lodja silla projekteerimise ja ehitushanke peatöövõtja INF Infra OÜ ning lepingu täitmisel kaasatud projekteerimise võtmeisikud on ettevõtetest Roadplan OÜ ja Stricto Project OÜ. Hankemenetluse tulemusena tellijaga moodustatud alliansil on vastutus nii projekti ettevalmistamisel kui ka elluviimisel.
“Alliansshanked on töötav ja mujal maailmas end tõestanud mudel,” ütles INF Infra OÜ juhatuse liige Robert Sinikas. “Transpordiamet astub uue põlvkonna hankemeetodi toomisega Eestis pika sammu edasi ja näitab sellega nii avalikule kui ka erasektorile eeskuju, tõenäoliselt hakkab suur osa hangetest tulevikus just nii välja nägema.”
Sõlmitud lepingu eeldatavaks maksumuseks on kuni 10 miljonit eurot ilma käibemaksuta ning ehitustööde tähtaeg selgub projekteerimise käigus, kuid optimistliku stsenaariumi korral saab see toimuda 2025. aasta lõpus.