Sisustuskaubamaja Lartusi laieneb aasta jooksul teist korda ja lisab valikusse mitu uut kaubamärki

Aasta eest Maakri tänavale suuremale pinnale kolinud Lartusi kavatseb salongi lähiajal laiendada ja tuua valikusse mitu uut kaubamärki.
26 aastat tegutsenud Lartusi juht ja omanik Karin Mängel rääkis, et otsustas viie aasta eest seni nõudele, tekstiilidele ja sisustusaksessuaaridele keskendunud salongi valikut oluliselt laiendada ja kujundada sellest sisustuskaubamaja. Tema sõnul on ettevõte praeguseks jõudnud selleni, et salongist saab kõik kodu sisustamiseks vajaliku. “Ainult voodeid ja kardinaid me ei paku,” nentis ta. “Kõik muu on meil valikus olemas.”
Telli uudiskiri ja saadame sulle kord nädalas ülevaate Ehituslehe olulisematest lugudest.
Lartusi vahendab eelkõige Skandinaavia kaubamärke. Näiteks on valikus Norr11, 101 Copenhagen, Norman Copenhagen, Audo Copenhagen ja Ferm Living.
Lartusi kolis aasta eest Maakri 23a büroohoonesse, kus ettevõttel on praegu enam kui 500ruutmeetrine salong. Mängeli sõnul on plaanis pinda 150 ruutmeetri võrra laiendada, et avada seal kohvik ning anda ruumi valikusse lisanduvate Taani kaubamärkide Ferm Livingu ja Muuto toodetele.
Äsja sõlmis Lartusi ka lepped veel kahe Taani tootja valikusse lisamiseks:
- Light Point on valgustitootja, kes ütleb enda kohta, et ei disaini lihtsalt lampe, vaid valgust.
- Woud toodab mööblit, valgusteid ja kodutarvikuid. Woudi tooteid iseloomustab kõrge kvaliteet, innovaatilisus ja lihtne meeldiv disain.

Lartusi tegutseb juba ligi 10 aastat ka veebis ja müük selles kanalis tasapisi kasvab, kuid füüsiline salong on jätkuvalt oluline, sest siin saavad nii eraklient kui ka sisekujundaja materjale oma käega katsuda ning diivanitel ja toolidel istuda. Näiteks tekstiilide puhul on ostjal veebis keeruline kaupa valida ja suurem osa müügist jääb salongi.
Mängel kiitis, et uus asukoht on salongile väga hea – selle ümber asub palju kontoreid ning see jääb Tallinna Kaubamaja ja Stockmanni kaubamaja vahel liikuvate ostlejate teele. Võrreldes Narva maanteel asunud eelmise poega on sinna ka autoga lihtsam ligi pääseda.
Lartusi on eelkõige lõpptarbija ostukoht, kuid teeb ka projektimüüki. Tänu heale asukohale ja suurele näidiste hulgale on see mugav koht, kus sisekujundajad saavad toodetega tutvuda ja neid klientidele tutvustada.

Lartusi valikus on suur rõhk Taani kaubamärkidel. Mängel rääkis, et hindab Taani tugevat disainitraditsiooni ja seda, et sealses ühiskonnas on disain osa kultuurist, mitte luksus. Disainiteadlikkus on juurdunud taanlaste igapäevaellu, mis loob keskkonna, kus esteetikat ja funktsionaalsust kõrgelt väärtustatakse. “Ma väga tahan, et Eesti liiguks samas suunas,” sõnas ta.
Lartusi alustas disainer Mariana Laane Nüüd Ceramicsi toodete müüki. Valikus on näiteks serveerimisalus, mille valmistamisel on disainer kombineerinud portselani ja betooni.
“Otsime pidevalt Eesti disainerite tooteid, mida valikusse võtta,” sõnas Mängel.
Mängel tõdes, et disain maksab, aga kui kvaliteetne toode peab 50 aastat vastu ning selle disain on ajatu, siis on tegemist hea investeeringuga. “See on äge, kui sa tead selle toote lugu,” rääkis ta. “Siis pole see lihtsalt tarbeese, vaid midagi, millest unistada. Ja kui see lõpuks koju jõuab, siis toob see palju rõõmu.”
Mängel rääkis, et klientide harimine on oluline osa salongi tööst, aga mõnikord harivad hoopis Lartusi külastajad teda. “Meie kliendid on disainist huvitatud ja uudistega kursis,” rääkis ta. “On ka seda olnud, et kliendid soovitavad meile tooteid, mida võiksime müüa.”